چگونه ظروف بامبو اصل را از ظرف های چوبی دیگر تشخیص دهیم؟

چوب بامبو در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی رشد میکند و به صورت فراورده شده و در قالب ظروف وارد ایران میشود، ظروف بامبو به دلیل مقاومت، سبکی و ضد آب بودن خود محبوبیت زیادی دارند.

با این حال، تشخیص ظروف بامبو اصل از ظرف های چوبی دیگر می تواند دشوار باشد. چون در ایران اکثر فروشنده های لوازم آشپزخانه گاهاً از روی ندانم کاری یا طمع، ظروف ساخته شده از چوب رابر یا چوب راش را به عنوان بامبو به مشتریانِ از همه جا بی خبر میفروشند

در اینجا چند نکته برای تشخیص ظروف بامبو اصل آورده شده است:

  • رنگ: ظروف بامبو اصل دارای رنگ طبیعی قهوه ای روشن هستند. اگر ظرف بامبو رنگ تیره تری دارد، احتمالاً از مواد دیگری مانند چوب ساخته شده است.
  • سطح: سطح ظروف بامبو اصل دارای بافت طبیعی است، طوری که انگار به صورت تکه تکه به هم چسبیده شده. عکس درج شده بالای صفحه یک نمونه از ظرف بامبو اصل است، اگر سطح ظرفی که میخواهید به نام بامبو بخرید یکدست است، احتمالاً متریال آن ظرف از چوب های دیگری باشد.
  • وزن: ظروف بامبو اصل نسبت به حجم خود سبک هستند. اگر ظرف بامبو سنگین است، احتمالاً ازچوب های دیگر که ضد آب نیستند مانند چوب ام دی اف ساخته شده است.
  • قیمت: ظروف بامبو اصل معمولاً گرانتر از ظرف های چوبی دیگر هستند. اگر ظرف بامبوی بسیار ارزانی پیدا کردید، احتمالاً تقلبی است.

ظروف بامبو به دلیل ویژگی های خود مانند دوام، مقاومت در برابر آب و همچنین زیبایی طبیعی، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال، با افزایش تقاضا برای ظروف بامبو، تعداد کلاهبرداری های مرتبط با آن نیز افزایش یافته است. یکی از رایج ترین کلاهبرداری ها، فروش ظروف چوبی به عنوان ظروف بامبو است.

مزایای استفاده از ظروف بامبو

ظروف بامبو دارای مزایای زیادی نسبت به ظرف های چوبی دیگر هستند. این مزایا عبارتند از:

  • پایداری: بامبو یک ماده طبیعی و پایدار است که می تواند تا 30 سال رشد کند. این در مقایسه با درختان، که می توانند تا 100 سال رشد کنند، بسیار سریع است.
  • راحتی در استفاده: ظروف بامبو سبک و بادوام هستند و می توان آنها را به راحتی شست و شو داد.
  • سلامت: بامبو یک ماده طبیعی است که هیچ ماده شیمیایی مضری ندارد. این برای سلامتی شما بهتر از ظرف های چوبی دیگر است که ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند.
  • زیبایی: ظروف بامبو دارای ظاهری طبیعی و زیبا هستند که می تواند به هر آشپزخانه ای زیبایی ببخشد. و صد البته این ظروف همیشه در سبک خواهند بود و از مد نمی افتند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که ظروف بامبوی شما اصل هستند، بهتر است آن ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. همچنین می توانید با فروشنده در مورد نحوه تشخیص ظروف بامبو اصل سوال کنید.

گالری بامبو یکی از معتبر ترین عرضه کننده های لوازم آشپزخانه و ظروف پذیرایی بامبو میباشد

4 دیدگاه در “تشخیص ظروف بامبو اصل از ظرف های چوبی دیگر

  1. neda گفت:

    من 2 ماه پیش سینی ای خریدم به اسم بامبو، بعد از 2بار آب خوردن کاملا باد کرده و آشغال انداختنی شده
    کاش زودتر این مقایسه هاتونو میدیدم ;(

    1. ادمین سایت گفت:

      بله متاسفانه همونطور که ذکر کردیم این نوع کلاهبرداری خیلی رواج پیدا کرده

  2. مهدیه گفت:

    سلام،
    من این مقاله رو خوندم. مقاله خیلی مفید بود و اطلاعات خوبی در مورد ویژگی های ظروف بامبو اصل به من داد.
    یک سوال داشتم که فکر می کنم میتونید بهش جواب بدید. در مورد قیمت ظروف بامبو، میخواستم بدونم چرا ظروف بامبو اصل معمولاً گرانتر از ظرف های چوبی دیگه هستند؟
    ممنون میشم اگه جواب سوالم رو بدید.

    1. ادمین سایت گفت:

      سلام مهدیه عزیز،
      خوشحالم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفت.
      در مورد سوالتون، که چرا قیمت ظروف بامبو اصل معمولاً گرونتر از ظرف های چوبی دیگه هستب:
      مهم ترین عامل که استفاده کننده های ظروف بامبو به اون دلیل سراغ خرید این ظروف میرن اینه که چوب بامبو اصل ضد آب هست و حتی توی مرطوب ترین شرایط هم دوام بسیار بالایی داره
      دوم اینکه بامبو یک ماده طبیعی و پایدار هست. بامبو به سرعت رشد می‌کند و برای تولید آن به هیچ سم یا کود شیمیایی نیاز نیست. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که ظروف بامبو نسبت به ظروف چوبی دیگر ارزشمندتر باشند.
      و دلیل بعدی هم اینکه بامبو فقط در بعضی کشور ها رشد میکنه و یک چوب وارداتی هست که به ایران میاد
      امیدوارم جواب سوالتون داده باشم.

      با آرزوی بهترین‌ها،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *